Smartphone
Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen over de smartphone. Als je het antwoord niet kunt vinden, neem dan contact met ons op.
1. Algemeen
-
a. Wat moet ik doen wanneer er bij het nemen van een foto een timer verschijnt?
Deactiveer de functie:
1. Open de Scan & Go app.
2. Druk op de camera
3. Druk bovenaan op het middelste icoon (Off).
4. Druk op Off.
-
b. Waar vind ik meer informatie mbt het gebruik van de nieuwe applicatie Scan & Go?
Deze vind je hier terug.
-
c. Wat doe ik als het beschermglas gebarsten is ?
Maak een incident aan bij IT4Me.
-
d. Wat doe ik als de smartphone niet meer oplaad ?
Controleer of de smartphone voldoende opgeladen is.
Sluit de smartphone door middel van de oplader aan op de stroomvoorziening - het % van de batterij moet verschijnen en de batterij zou moeten opladen.
Als het % niet wordt weergegeven, controleer dan of de stroomkabel niet beschadigd is
Indien de stroomkabel beschadigd is:
- Maak een incident aan via het nero IT4me-portaal
- Bel de IT Service Desk: +32 (0)2 207.55.21
-
e. Wat doe ik als mijn smartphone gestolen of verloren is ?
- Doe aangifte bij de politie
- Dien een incident in via het nero IT4me -portaal & voeg het proces verbaal toe
-
f. Kan ik zendingen tegen terugbetaling uitreiken ?
Neen, dit is enkel mogelijk via de tablet.
-
g. Waarom moeten alle gegevens nog ingevuld worden bij de aanname van een internationale zending ?
Als deze zending nog niet is voorbereid of als de klant te snel naar het kantoor komt na registratie, zal de smartphone een "check-in" starten.
-
h. Hoe bestel ik een sticker voor mijn smartphone ?
Een sticker kan steeds besteld worden via OIP met het nummer: "25%28170".
Gelieve deze achteraan de smartphone te bevestigen.
-
i. Wat doe ik als mijn geleverde beschermhoesje niet passen op mijn smartphone ?
De beschermhoesje die je moet bestellen zijn deze voor een "A52" Smartphone.
Deze kan je bestellen via ICT via een "Niet standaard aanvraag".
-
j. Hoe kan ik vermijden dat de smartphone een lege batterij heeft ?
Door het constant gebruik van de "Scan & Go" app, kan het zijn dat de batterij van de smartphone sneller leeg is.
Laad deze op tijdens de middagpauze.
Enkele tips om het batterij verbruik te verminderen:
• Zorg dat je de dag steeds start met een volle batterij!
• Zet de smartphone in slaapstand als het wat rustiger is in het kantoor.
• Laad de smartphone gedurende de dag op aan het loket met de destijds geleverde oplader.
- Zorg er wel voor dat de smartphone op
het einde van de dag enkel en alleen
wordt opgeladen via de Multi-dock.- Het is niet toegelaten om ‘s nachts de
smartphone met een individuele lader
op te laden aan het loket.Heb je geen Multi-dock, bestel deze dan via deze link: Contacteer IT - IT4me (service-now.com)
2. Instellingen
-
a. Wat doe ik als wifi niet beschikbaar is ?
Indien er geen Wifi beschikbaar is.
- Kijk of 4G werkt.
- De 4G verbinding werkt niet – SIM defect:
- Dit kan een lokale storing zijn.
- Dien een incident in via het nero IT4me-portaal.
- Bel de IT Service Desk: +32 (0)2 207.55.21.
3. Paswoord - Pincode
-
a. Wat doe ik als ik een probleem heb met mijn pincode ?
De pincode van de smartphone is steeds 6376 (nero).
Probleem met de pincode:
Als je niet kan inloggen wegens een geblokkeerde pincode, gelieve niet blijven te proberen maar contacteer de ICT Service Desk (02/2075521) na 3 pogingen.
Het blijven proberen kan leiden tot een blokkering voor meerdere uren.
-
b. Hoe wijzig ik het "initiële paswoord" van een nieuwe medewerker ?
De kantoorhouder ontvangt steeds het initiële paswoord, deze zal door de nieuwe medewerker bij aanvang van het contract gewijzigd moeten worden.
Hier de procedure om het paswoord te wijzigen.
4. In- en uitloggen
-
a. Wat doe ik als mijn sessie verlopen is ?
- Druk op de "esc" van het klavier.
- Druk op de rechtse knop onderaan de tablet.
- Als de twee voorgaande oplossingen niet werken, herstart de tablet.
-
b. Wat doe ik als het "startscherm" van de smartphone verschijnt en niet de nero app ?
- Klik op het icoon "Launcher" op de startpagina en de bpost startpagina zal terug verschijnen.
- Krijg je een pop-up met de vraag "Een keer" of "Altijd", kies dan voor "Altijd".
- Indien het probleem aanhoudt of het launcher icoon onvindbaar is, contacteer dan de ICT Service Desk (02 207 55 21).